FAQ – Najczęściej Zadawane Pytania

Jakie informacje mogę zdobyć dzięki Skilltelligence Live?

Cóż, w zasadzie każde! Możesz poprosić współpracujących z nami Audytorów o wykonanie praktycznie każdego zadania, które da się opisać stosunkowo prostą, przejrzystą i zrozumiałą instrukcją, a którego może podjąć się przeciętny mieszkaniec naszego kraju. Oczywiście w granicach prawa. 🙂

Najczęściej realizujemy wszelkiego rodzaju ankiety – np. pozwalające na wstępną ocenę opracowywanych kreacji marketingowych, badania terenowe obejmujące między innymi: sprawdzenie cen, sprawdzenie dystrybucji oraz dostępność materiałów promocyjnych oraz różnego rodzaju proste interakcje z obsługą placówek handlowych i usługowych – w tym oczywiście, „tajemniczego klienta”.

Kto faktycznie będzie dostarczał mi informacji?

Ze Skilltelligence współpracuje na co dzień kilka tysięcy osób na terenie całej Polski i to do nich, za pośrednictwem naszej aplikacji mobilnej, trafi prośba o dostarczenie danych. Te z osób, które znajdą się w interesującej Cię okolicy i będą miały czas, a stawka będzie dla nich atrakcyjna, zrealizują dla Ciebie Twój Scenariusz, a Ty otrzymasz dane.

Jeśli interesuje Cię więcej informacji o naszych współpracownikach, to zapraszamy do zapoznania się z tym artykułem.

Ile czasu należy przewidzieć na zbieranie danych?

Odpowiedź na to pytanie zależy od kilku czynników. Po pierwsze od tego czy przeprowadzasz ankietę, która można wykonać wszędzie czy tez chcesz skierować audytorów w konkretne miejsca. Jeśli jest to ankieta, a Ty potrzebujesz tyko 200-300 odpowiedzi, to możesz się spodziewać otrzymania kompletu wyników nawet w ciągu godziny. Jeśli zaś planujesz odwiedzenie 2000 punktów w całej Polsce i zależy Ci na tym, aby zostało odwiedzone jak najwięcej z nich, staraj się dać audytorom jak najwięcej czasu. Zazwyczaj na początku trwania projektu odpowiedzi będą spływać dość dynamicznie, a potem prędkość spadnie, jednak im dłużej będzie trwało badanie, tym więcej danych zbierzesz!

Dodatkowo pamiętaj, że sama atrakcyjność zadania, czyli to jak łatwy / trudny do realizacji jest przygotowany przez Ciebie scenariusz w stosunku do proponowanej za jego realizację stawki może silnie wpływać zarówno na liczbę odpowiedzi jak i na szybkość ich zbierania.

Jak dużo muszę zapłacić za pojedynczy audyt?

System sam policzy odpowiednią stawkę za Scenariusz na podstawie oceny jego pracochłonności (np. ankieta lub sprawdzenie czegoś we wskazanej placówce). Warto jednak pamiętać o tym, że prostsze zadania z reguły realizowane są szybciej i z większą dokładnością (unikamy znużenia audytora długim wypełnianiem danych). W przypadku scenariuszy wymagających “specjalnego wysiłku” – np. rozmowa z obsługą placówki – warto zastosować tzw. booster – tzn. zwiększyć wynagrodzenie ponad sugerowane przez system o określoną kwotę.

Jak mogę wskazać audytorom konkretne miejsca, w których Audytorzy powinni zrealizować mój Scenariusz?

Jeśli Twój Scenariusz musi być wykonany w konkretnym miejscu masz dwie możliwości:

  • podanie konkretnych adresów, pod które powinni udać się audytorzy
  • określenie obszaru, na którym jest możliwe wykonanie danego zadania

W pierwszym przypadku, podczas konfigurowanie parametrów Zlecenia wybierz z menu wykonanie „Pod wskazanymi adresami”. Wówczas, w kolejnym kroku pojawi się ekran, na którym będzie można wpisać konkretne adresy, bądź załadować do systemu uprzednio przygotowaną listę adresową (co jest przydatne, jeśli miejsc do odwiedzenia jest dużo).

Jeśli chcesz przeprowadzić badanie na konkretnym obszarze, wybierz odpowiednią opcję w menu, a na kolejnym ekranie konfiguracji Zlecenia pojawi się możliwość wyznaczenia obszarów stanowiących „pole działania” dla audytorów. W praktyce polega to podaniu jednego bądź więcej adresów środków oraz wielkości (w km) dla każdego z kwadratów składających się na „pole działania”.

Czy możecie zapewnić odwiedziny wszystkich wskazanych przeze mnie adresów?

Nasi Audytorzy współpracują z nami dobrowolnie, w wolnych chwilach i nie są pracownikami etatowymi. Nie możemy im „kazać” wykonać zadania ani udać się w konkretne miejsce w ramach obowiązków służbowych. Możemy ich jedynie zachęcać atrakcyjnością zadań i dobrym wynagrodzeniem. Dlatego nie mamy możliwości zagwarantowania odwiedzenia 100% wskazanych miejsc, choć niejednokrotnie zdarza się, że taki właśnie wynik osiągamy.

Dobre rezultaty przynosi zapewnienie pewnej „nadmiarowości” adresów. Jeśli chcesz np. odwiedzić 500 sklepów sieci Żabka, ale nie są to koniecznie konkretne sklepy, to warto skierować ludzi do dowolnej Żabki, ale z limitem wykonań 500. Wówczas istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie tylko dostarczonych zostanie 500 wyników, ale również, że wydarzy się to w ciągu kilku godzin!

Mam Scenariusz, skonfigurowane Zlecenie oraz zapewnione środki, a badanie jeszcze się nie toczy. Dlaczego?

Ostatnim krokiem przez przekazaniem Zlecenia do realizacji jest akceptacja projektu przez pracownika Skilltelligence. Jest to konieczne, abyśmy mogli jeszcze, na wszelki wypadek, sprawdzić, czy w Scenariuszu i Zleceniu na pewno wszystko jest w porządku i czy zostały one przygotowane zgodnie z regulaminem. Jeśli cokolwiek będzie wymagało poprawy albo będziemy chcieli Ci coś podpowiedzieć – skontaktujemy się niebawem.

Staramy się dokonywać takiego przeglądu na bieżąco i jak najszybciej, aby Twoje zlecenie nie czekało. Jeśli jednak uruchomisz je w niedzielę o 3 nad ranem, to poprosimy o chwilę cierpliwości. 🙂

Zlecenia poprawnie uruchomione, ale jeszcze w procesie akceptacji znajdziesz w sekcji Zlecenia, w zakładce „Oczekujące”, a niedługo później przeniosą się do zakładki „Zaakceptowane” a ich realizacja rozpocznie się natychmiast lub we wskazanym przez Ciebie terminie.

Czy mogę skierować ankietę do bardzo wąsko określonej populacji – np. posiadacze kotów?

Współpracuje z nami wielotysięczna grupa osób, o której wiemy tylko podstawowe rzeczy. W obecnej wersji systemu możesz spowodować (korzystając z filtrów), że Twoje Zlecenie zostanie wyświetlone osobom w określonych przedziałach wiekowych lub zadanej płci.

Ale nic nie stoi na przeszkodzie albo w opisie zadania umieścić zastrzeżenie „Uwaga – tylko dla posiadaczy kotów!”, a następnie, w samej treści Scenariusza wydać polecenie wykonania zdjęcia np. domowego zapasu karmy dla kotów. Takie zdjęcie znakomicie podniesie wiarygodność zbieranych danych; można bowiem z powodzeniem założyć, że jeśli ktoś kota nie ma, to nie trzyma też w domu rybnych kulek.

Oczywiście nie jest to gwarancja absolutnej wiarygodności, jednak spowoduje, że powinno pojawić się znaczne mniej odpowiedzi od osób, które tylko marzą o kocie. 🙂

Mam dość skromy budżet. Ile ogólnie kosztuje korzystanie z serwisu?

W takim razie Skilltelligence Live jest właśnie dla Ciebie! Możesz uzyskać wartościowe informacje mając do dyspozycji nawet kilkaset złotych – już taka kwota pozwoli Ci uzyskać np. 100 wiarygodnych odpowiedzi od respondentów na kilka pytań ankietowych!

Schemat wyceny jest bardzo prosty i zależy głównie od Ciebie. Podczas tworzenia Scenariusza system na bieżąco wylicza koszt pojedynczej realizacji, która zależy od tego ilu i jakich modułów (poleceń) użyjesz. Następnie określasz ile realizacji stworzonego przez Ciebie scenariusza chcesz uzyskać, decydujesz o kilku innych parametrach Zlecenia, a system wyliczy dla Ciebie maksymalny, całkowity koszt przy założeniu uzyskania 100% pożądanych odpowiedzi. Jeśli okaże się, że uzyskamy dla Ciebie mniejszy procent odpowiedzi, koszt będzie proporcjonalnie niższy.

Dlaczego pobieracie płatność przed wykonaniem zlecenia?

Nasi audytorzy otrzymują swoje wynagrodzenie nawet kilka minut po zaakceptowaniu ich poprawnej realizacji. Oznacza to, że chcąc przyjmować od Klientów płatności za Zlecenia dopiero po ich przeprowadzeniu, musielibyśmy trzymać na koncie setki tysięcy złotych w rezerwie, a wolimy je na bieżąco przeznaczać na rozwój systemu. 🙂

Chcę zlecić poszukiwanie materiałów POS związanych z alkoholem – czy zapewniacie pełnoletniość audytorów?

Ponieważ ze Skilltelligence współpracują także dorywczo osoby niepełnoletnie, należy upewnić się, że zadania związane z alkoholem, tytoniem, erotyką itp. są kierowane wyłącznie do osób pełnoletnich. Zgodnie z zasadami naszego serwisu jest to obowiązek Klientów. Na szczęście sprowadza się to wyłącznie do wyboru odpowiedniego filtra oznaczającego przedziały wiekowe na ekranie konfiguracji Zlecenia. Nie sposób go przegapić! 🙂

Audytor dostarczył mi danych niezgodnie z instrukcją. Co mam zrobić?

W podglądzie wyników danego Zlecenie dajemy Ci możliwość zakwestionowania wskazanej realizacji. Jeśli uznasz, że audytor źle wykonał instrukcję, kliknij w „Zakwestionuj” obok danej realizacji i napisz nam co jest nie tak (masz na to 48 godzin od wpłynięcia wyników). Jeśli faktycznie wykonanie było niezgodne ze Scenariuszem albo po prostu zbyt niskiej jakości usuniemy je z wyników i – rzecz jasna – nie doliczymy go do Twojego rachunku.

Miało być 1000 realizacji, a jest tylko 850! Dlaczego? Za ile będzie trzeba zapłacić?

W Skilltelligence Live płacisz tylko za poprawne realizacje. Jeśli dostarczyliśmy 850 wyników, to obciążymy Twoje konto tylko za tyle. Reszta środków będzie mogła być wykorzystana na kolejne badania lub – jeśli sobie życzysz – zwrócona.

Stosowany przez nas model crowdsourcingowy nie pozwala zagwarantować osiągnięcia pożądanej liczby odpowiedzi, co wynikać może z wielu różnych czynników. Możesz natomiast łatwo zwiększyć liczbę otrzymywanych odpowiedzi zwiększając wynagrodzenie, upraszczając instrukcję dla audytorów albo dając im więcej czasu na zebranie dla Ciebie informacji. Polecamy też ten artykuł, w którym opisujemy dobre praktyki pozwalające podnieść liczbę i jakość pozyskiwanych danych.

Dodatkowo możesz, podczas konfigurowania parametrów Twojego Zlecenia, skorzystać z funkcji specjalnego znacznika lub Boostera. Tutaj znajdziesz więcej informacji na ich temat.